Advertisement

  • Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
  • Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

    Eπιστολή-βόμβα για τα ΕΝΑΕ αποκαλύπτει δυσώδες παρασκήνιο


    Eπιστολή-βόμβα του Σωματείου Εργαζομένων "ΤΡΙΑΙΝΑ" των ΕΝΑΕ προς την ΓΣΕΕ, στην οποία αποκαλύπτεται το παρασκήνιο της πώλησης των ΕΝΑΕ από την TKMS και οι όροι αγοράς τους από τον Ισκαντάρ Σάφα, αλλά και το παρασκήνιο που οδήγησε στο φιάσκο της καταγγελίας της σύμβασης ναυπήγησης των δύο νέων υποβρυχίων Type 214, αποκαλύπτει σήμερα το defencenet.gr. To Σωματείο ήταν ενήμερο καθ'όλη την διάρκεια των διαπραγματεύσεων για το περιεχόμενό τους και για το λόγο αυτό όσα αναφέρονται μέσα αφήνουν εκτειθειμένη την τότε πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ.
    ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Σκαραμαγκάς 26/05/2011
    ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
    «Η ΤΡΙΑΙΝΑ»

    Προς: Πρόεδρο της ΓΣΕΕ

    Κύριε Πρόεδρε,

    Σε πρόσφατη συνάντηση του Προεδρείου του Σωματείου με τον «ιδιοκτήτη» του Ναυπηγείου κ. Σαφά, μετά από πρόσκληση του ιδίου, παρουσία του Προέδρου του Δ.Σ. της εταιρείας, ο κ. Σαφά προέβει στις παρακάτω δηλώσεις, παρατηρήσεις και αιτήματα για τα Ναυπηγεία προς τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης και την Κυβέρνηση.

    1. Το Ναυπηγείο δεν μπορεί να εκτελέσει παραγγελίες πέραν της Ελληνικής Πολεμικής Βιομηχανίας.
    2. Υπάρχει πρόστιμο 320 εκ. Ευρώ (+ τόκοι) από τον ΟΣΕ προς το Ναυπηγείο. Το ποσόν αυτό δεν το αναγνωρίζει, δεν το ήξερε, ζητά να πληρωθεί από τους Γερμανούς ή να διαγραφεί.
    3. Επιθυμεί να δουλέψει ο ίδιος την επισκευαστική δραστηριότητα, που έχει τώρα σταματήσει και να περιέλθει η Νο 5 δεξαμενή στην κυριότητα του Ναυπηγείου για άμεση χρήση.
    4. Δεν φαίνεται διατεθειμένος να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από πρωτόδικες αποφάσεις και αφορούν τους εργαζομένους του Τροχαίου Υλικού. Σε πιθανή περίπτωση τελεσίδικης απόφασης υπέρ των εργαζομένων υπολογίζεται το ποσόν των 15 εκ. ευρώ. Δεν το ήξερε, Δεν το αναγνωρίζει. Θεωρεί ηθικούς αυτουργούς τους Γερμανούς. Ζητά να πληρωθεί από τους Γερμανούς ή το Ελληνικό Δημόσιο.
    5. Σχετικά με το δάνειο των 20 εκ. ευρώ που εκταμιεύτηκε τον Απρίλιο του 2010, επιθυμεί να δοθεί λύση από το Υπουργείο Οικονομικών.
    6. Τον Δεκέμβριο του 2010 το Υπουργείο Οικονομικών επέβαλλε έκτακτη εισφορά (προφανώς για φορολογικές εκκρεμότητες της εταιρείας) ποσόν 20 εκ. ευρώ. Δεν επιθυμεί να το πληρώσει, να διαγραφεί.
    7. Ζητά να αλλάξει η συμμετοχή του στο εκτελεστικό πρόγραμμα του εξοπλιστικού προγράμματος (Υ/Β 214) σε 50-50.
    8. Όταν ήρθε να αγοράσει τα Ναυπηγεία ήθελε την παραμονή 750 εργαζομένων. (σημειωτέον ότι το σύνολο των εργαζομένων τότε ήταν 1200). Ο κ. Βενιζέλος τον έπεισε να μην προβεί σε απολύσεις με αντιστάθμισμα θα έπαιρνε 2 κανονιοφόρους και τον εκσυγχρονισμό των Φρεγατών MECO. Πράγμα που δεν έγινε.
    9. Ζητά να οριστεί επιτροπή από το Π.Ν. να ελέγξει τις Συμβάσεις τις παλαιές και τις νέες.

    Από όλα τα παραπάνω τα οποία είναι εκ διαμέτρου αντίθετα με τις ανακοινώσεις του ΥΕΘΑ και της δηλώσεις του Υπουργού αλλά και με τα όσα περιγράφει η Σύμβαση κύρωσης από τη Βουλή το 2010 δημιουργείται μέγα θέμα για την επιβίωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
    Ο άκομψος τρόπος που έθεσε τα θέματα ο κ. Σαφά δημιουργεί κατά την γνώμη μας άλλοθι και για την περαιτέρω παραμονή του εδώ, αλλά εμμέσως πλην σαφώς δημιουργεί και προϋποθέσεις εκβιασμών.
    Πιστεύουμε τέλος ότι πρέπει να συζητηθεί σοβαρά πλέον η ομόφωνη πρόταση των φορέων για ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

    Για το Σωματείο

    Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας

    Καρακίτσιος Βασίλης Μπαλογιάννης Ευάγγελος

    Tα όσα αναφέρονται μέσα στην επιστολή είναι συγκλονιστικά. Ουσιαστικά "φωτίζονται" οι κυβερνητικές δεσμεύσεις που είχαν αναληφθεί παρασκηνιακά, αλλά και αποκαλύπτεται σειρά φορολογικών παραβάσεων και μη τήρηση της εργατικής νομοθεσίας. Η υπόθεση όζει και καιρός είναι να ασχοληθεί κάποιος ειααγγελέας με την σύμβαση αυτή.

    Την Τετάρτη συναντάται ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Π.Μπεγλίτης με τον Ισκαντάρ Σάφα σε μία συνάντηση που θα κρίνει πολλά σε ότι αφορά την περαιτέρω παραμονή του στην Ελλάδα και στα ΕΝΑΕ, ενώ μέσα στην εβδομάδα ξεκινάει και στην Επιτροπή Άμυνας της Βουλής η διερεύνηση του σκανδάλου της αγοράς των Tupe 214 και τα όσα την ακολούθησαν με εξέταση της περιόδου υπουργίας Ε.Βενιζέλου.

    Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Επικοινωνία μαζί μου

    Στείλτε μας τα σχόλια σας και τις καταγγελίες σας. Η φωνή σας θα ακουστεί. Image by FlamingText.com