Advertisement

  • Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
  • Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

    Έκτακτη κυβερνητική σύσκεψη για τον "γόρδιο δεσμό" των υποβρυχίων 214


    Mια κρίσιμη σύσκεψη για το μέλλον του εξοπλιστικού προγράμματος του Π.Ν. σε ότι αφορά τα υποβρύχια, τις μελλοντικές ναυπηγήσεις κορβετών, το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MEKO-200HN, αλλά και της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας γενικότερα, διεξάγεται σήμερα στις 16.00 το απόγευμα στο πλαίσιο της κυβερνητικής εππιτροπής.

    Στην σύσκεψη συμμετέχει ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε.Βενιζέλος, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης, ο υπουργός Ανάπτυξης, Μ.Χρυσοχοϊδης, ο υπουργός Εργασίας Γ.Κουτρουμάνης, και ο Χ.Παμπούκης.

    Χθες το ραντεβού που είχε κλειστεί στο υπουργείο Οικονομικών για τις 15.00 το απόγευμα, μεταξύ του Ε.Βενιζέλου και του Ι.Σάφα, αναβλήθηκε με πρωτοβουλία του πρώτου. Αυτό τουλάχιστον λένε πηγές του υπουργείου.

    Κατά την διάρκεια της σημερινής σύσκεψης θα συζητηθούν μεταξύ άλλων, η κατάσταση στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπως έχει διαμορφωθεί μετά την καταγγελία της σύμβασης αναθεώρησης του πρρογράμματος Νeptune II και της ακύρωσης από την πλευρά της γερμανικής TKMS της ναυπήγησης των δύο υπορβχυχίων Type 214, λόγω μη καταβολής συμφωνημένων δόσεων από το νέο ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Ι.Σάφα.

    Το αραβογερμανικό «διαζύγιο» πηγάζει από το ναυάγιο της συμφωνίας της TKMS και της Abu Dhabi Mar στην περίπτρωση αγορά της Blohm und Voss στην Γερμανία, αλλά αυτό απασχολεί αυτή την στιγμή την ελληνική πλευρά, 11 μήνες μετά την είσοδο των Λιβανέζων στα ΕΝΑΕ, την υπογραφή των συμβάσεων για τα δύο νέα υποβρύχια, την παραλαβή του S-120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ , την συνέχιση της ναυπήγησης των άλλων τριών υποβρυχίων και την έναρξη δοκιμών του S-118 ΩΚΕΑΝΟΣ, είναι ότι έχει καταρρεύσει ολόκληρο το υπόβαθρο εκείνης της συμφωνίας.

    Με υψηλή πιθανότητα αποχώρηση του Ι.Σάφα, του οποίου η παρουσία αυτούς τους 11 μήνες έχει δημιουργήσει μόνο ένα σύννεφο φημών και με την Ε.Ε. να πιέζει ή για την καταβολή 500 εκατ ευρώ ως πρόστιμο και να ζητά το άμεσο κλείσιμο της μονάδας πολιτικών κατασκευών-επισκευών των ΕΝΑΕ.

    Και βέβαια με δεδομένη την απαγόρευση ανάληψης οποιασδήποτε εργασίας στα ΕΝΑΕ παγκοσμίως (!) πλην απ’ευθείας αναθέσεων του Π.Ν., αφού αυτό δέχτηκε η ΕΕ βάσει του εγγράφου Πλασκοβίτη προς την Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε, που είχε αποκαλύψει το defencenet.gr πέρσι τον Ιούλιο.

    Περιττό να σημειώσουμε ότι υπάρχει και θέμα με τα περί «αγοράς των ΕΝΑΕ από τον κολοσσό Abu Dhabi Mar», ενώ τελικός αγοραστής είναι η ομιχλώδης Privinvest.

    Τα πράγματα στα ΕΝΑΕ είναι πραγματικά δραματικά. Οι Γερμανοί κατήγγειλαν την σύμβαση και έφυγαν, ο Ι.Σάφα έχει πάρει 132 εκατ. Ευρώ για το καταγγελθέν πρόγραμμα των δύο Type 214 και δεν τα αποδίδει γιατί δεν έχει να πληρώσει τον κόσμο, το Π.Ν. για να βρεθεί μια συμβιβαστική προτείνει να κρατηθούν από τα ναυπηγεία τα χρήματα αυτά έναντι του χρέους των τριών εναπομείναντων υποβρυχίων, αλλά και να κρατηθεί ένα ποσό περί τα 55 εκατ. Ευρώ ως εγγήση καλής εκτέλεσης των υπολοίπων τριών. Εκεί που έχουν φτάσει τα πράγματα «φυλάνε τα ρούχα τους»…

    Να σημειώσουμε ότι όλες οι προσπάθειες του "αρχιτέκτονα" της σύμβασης του Σεπτεμβρίου του νυν ΥΠΟΙΚ Ε.Βενιζέλου, κατευθύνονται προς την πλευρά της ανάκλησης της καταγγελίας σύμβασης ναυπήγησης των δύο νέων υποβρυχίων εκ μέρους των Γερμανών.

    Και βέβαια όλα αυτά με τον Ι.Σάφα να απειλεί εμμέσως ότι ... φεύγει! Αυτό με αντικειμενικά κριτήρια δεν σημαίνει τίποτα, αφού το ναυπηγείο και τώρα από το κράτος χρηματοδοτείται 100%.

    Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Επικοινωνία μαζί μου

    Στείλτε μας τα σχόλια σας και τις καταγγελίες σας. Η φωνή σας θα ακουστεί. Image by FlamingText.com