Advertisement

  • Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
  • Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2012

    Από την εισαγγελέα στη Βουλή τέσσερις συμβάσεις του ΟΣΕ επί Λιάπη


    Σε ενδεχόμενες ευθύνες για ύποπτες συμβάσεις του ΟΣΕ επί των ημερών του πρώην υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη σκόνταψε η εισαγγελέας Πρωτοδικών Πόπη Παπανδρέου, η οποία διενήργησε την έρευνα.
    Η δικογραφία ήδη έχει πάρει τον δρόμο για τη Βουλή, καθώς τα μέλη της έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα διερεύνησης ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων με βάση τις διατάξεις του νόμου περί ευθύνης υπουργών.
    Η εισαγγελική λειτουργός όμως συνεχίζει την έρευνά της για 20 μη πολιτικά πρόσωπα, τα οποία φέρονται να έχουν ανάμειξη στην υπογραφή των επίμαχων συμβάσεων και σύντομα θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις με την ιδιότητα του υπόπτου.

    ΤΙ ΕΡΕΥΝΗΘΗΚΕ. Στο στόχαστρο της εισαγγελέως βρέθηκαν τέσσερις συμβάσεις:
    n Ενοικίαση 8 τρένων Desiro για τον προαστιακό σιδηρόδρομο, με τίμημα ένα εκατομμύριο ευρώ τον μήνα και για διάστημα οκτώ μηνών. Oι ίδιες αυτοκινητάμαξες είχαν παραχωρηθεί δωρεάν στον OΣE από την κοινοπραξία Siemens - Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, από το 2004 μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2006, ως ρήτρα για τη μη έγκαιρη παράδοση του καινούργιου τροχαίου υλικού. Το υπόλοιπο των ρητρών που εξακολουθούσε να χρωστά η κοινοπραξία Siemens - Ναυπηγεία Σκαραμαγκά προς τον ΟΣΕ ανερχόταν στο ποσό των 8,343 εκατ. ευρώ. Με το ποσό αυτό τα 8 τρένα θα μπορούσαν να παραμείνουν χωρίς καμία επιβάρυνση στη διάθεση του Οργανισμού για άλλους 78 μήνες (6½ χρόνια)! Αντί γι' αυτό, η διοίκηση του OΣE αποφάσισε να τα ενοικιάσει.
    n Προμήθεια τροχαίου υλικού: Από τον Ιούλιο του 2006 είχε εγκριθεί ομόφωνα από την αρμόδια διακομματική επιτροπή της Βουλής το πρόγραμμα προμήθειας τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Παρότι είχε περάσει ένας χρόνος δεν είχαν ξεκινήσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Ωστόσο, στο διάστημα αυτό, η διοίκηση του ΟΣΕ είχε προσπαθήσει δύο φορές να τροποποιήσει τις ήδη εγκεκριμένες προδιαγραφές συγκεκριμένων μηχανών, μειώνοντας προς τα κάτω τη μέγιστη ταχύτητά τους (τα 160 χλμ. την ώρα έγιναν 120 χλμ.)!
    n Διαγωνισμός για υπηρεσίες SECURITY: Οι πρώτες προσπάθειες για την είσοδο κοινοπραξίας ιδιωτικών εταιρειών σεκιούριτι στον ΟΣΕ ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2005. Οι σχετικοί διαγωνισμοί, που είχαν μπλοκαριστεί από τους εργαζομένους, προέβλεπαν την πρόσληψη περίπου 1.800 υπαλλήλων σεκιούριτι για διάστημα τριών χρόνων, έναντι συνολικής δαπάνης ύψους 21 εκατ. ευρώ!
    n Η καθυστερημένη παράδοση των αυτόματων πωλητών εισιτηρίων για την οποία δεν ενεργοποιήθηκαν οι προβλεπόμενες ποινικές ρήτρες, μεταξύ των οποίων και η παραχώρηση δωρεάν των Desiro.

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Επικοινωνία μαζί μου

    Στείλτε μας τα σχόλια σας και τις καταγγελίες σας. Η φωνή σας θα ακουστεί. Image by FlamingText.com